söndag 23 juni 2019

Midsommarafton

Åh vilken mysig Midsommarafton vi har haft!

Jag hävdar bestämt att vi är på den allra bästa midsommarfesten som finns.

Det vet väl inte Du! sa sonen till mig.
Du har ju aldrig varit någon annanstans!!!

Det är faktiskt nästan sant! I år firade vi nämligen 25 år. 
Tänk att vi firat med samma gäng i hela 25 år.
Det är halva mitt liv.
Hoppas verkligen att det blir 25 år till.

Vi börjar alltid dagen med att plocka midsommarblommor som vi tar med för att pynta midsommarstången med.




I år var det en liten ny tradition som innebar att dom som ville spelade padel.


Vi var publik och hejade på och fikade.


När padelspelet var slut åkte vi till torpet för att fortsätta firandet.



Torpet ligger jättemysigt mitt i skogen med Bergslagsleden precis utanför.

När alla var på plats skålade vi i lite bubbel.


Sen var det dags att klä midsommarstången.


I år var det den största midsommarstången någonsin.


Självklart dansar vi också.


När vi dansat klart satte vi igång med 5-kamp.


Årets knasigaste gren var nog mopperace, som tur var slapp jag det.


När vi lekt klart stod en fantastisk midsommarbuffe uppdukad. 


Vi avslutade kvällen med att spela det roliga spelet Speak Out men dom bilderna är censurerade.

Längtar redan till nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar