lördag 5 juni 2021

Ledig fredag

 Förra våren var jag permitterad varje torsdag och fredag. Det var så skönt. I går lyxade jag till det och tog en semesterdag. Saknar verkligen mina lediga dagar.

Jag började min lediga dag med det bästa jag vet. Frukost i solen.



Det var så varmt och skönt. Hade verkligen tur med vädret på min lediga dag. 

Efter frukosten blev jag upphämtad av två av mina bästa vänner. Det var dags för utflykt. 

Vi började med en lunch på Lanna Bokcafe.


Efter lunchen åkte vi vidare till Lanna Badgruva. Jag hade aldrig varit där så passade på att stanna till när vi ändå åkte förbi. Eftersom det var så varmt var det fullt med folk där som badade.



Sen åkte vi vidare till Karlskoga. 

Där stannade vi först till på Bergslagscenter som var en Handelsträdgård där det även fanns fullt med inredningssaker. 




När vi kände oss klara åkte vi vidare till centrum och letade på Vita Rummet. Det är en inredningsbutik som vi hade hört talas om men aldrig besökt.


Vi avslutade vår utflykt med en fika på torget.


Vi fick en jättemysig, varm och solig dag tillsammans, längtar tills nästa gång vi ses.

När jag kom hem ringde min vän C och frågade om vi ville följa med på en kvällstur med deras båt. Självklart ville vi det. Vi åt lite snabbt och sen träffades vi i småbåtshamnen.

Det kunde ha blivit en jättefin kväll på båten men riktigt så blev det tyvärr inte. Vi tyckte att motorn lät väldigt konstigt och båten hackade och hoppade fram. Vi kom till Naturens Hus sen la den av helt. Typiskt. Vi försökte paddla oss tillbaka men efter en stund kom en jättesnäll kille och bogserade oss tillbaks med sin båt. Vilken tur att vi inte hade kommit så långt. 



Vi fick ha picknick på land istället. C hade bakat en jättegod rabarberpaj.



Åh vilken mysig ledig fredag det blev. Tror jag ska ta ledigt på fredagar lite oftare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar