söndag 6 november 2022

Höstlov

 I år har jag också tagit lite höstlov. Jag tog ledigt torsdag och fredag och följde med min syster och lilla K till Stockholm. 

När vi checkat in på hotellet gick vi upp på stan och åt lite lunch sen tog vi bussen till Skansen.


Vi började med att titta på sälarna.




Sen såg vi björnar.


Lite varm glögg att värma mig med. 



Tyvärr var vi lite klantiga som inte började med akvariet. När vi kom dit var det bara 30 minuter kvar innan dom skulle stänga så jag gick inte in. K & K skyndade sig in ändå så dom fick se den numera berömda Sir Väs (ormen som rymde). 

Här är det allsång på sommaren.



När vi kom tillbaka till hotellet bytte vi kläder lite snabbt sen var det dag för restaurangbesök med bästa sällskapet. P & B.




Restaurang Vinfolket är inte den bästa jag har varit på men vi hade väldigt trevligt. 

Det bästa med att bo på hotell är frukosten tycker jag. Jag älskar hotellfrukost. Tyvärr var det galet mycket folk och helt hysteriskt när vi skulle äta. Fanns ingenstans att sitta. Åka till Stockholm när det är höstlov tror jag att jag ska undvika i fortsättningen. 

På fredagen var det dags för ett besök på Gröna Lund.
Vi fick sällskap av lilla K´s kompis och hennes syster, mamma o moster. Jättekul för tjejerna att åka karuseller tillsammans. 









Efter besöket på Gröna Lund hämtade vi våra väskor på hotellet och tog tåget hem igen. T
Tack Stockholm o Clarion Sign för den här gången.


I dag har jag varit till Kopparberg och satt en bukett med röda rosor på 
min pappas grav. Han skulle nämligen ha fyllt 80 år just idag.
Usch vad jag kan sakna honom. Det är hela 22 år sedan han gick bort. Endast 58 år gammal. 
Grattis på födelsedagen Pappa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar