söndag 21 oktober 2018

Jag har varit på bloggträff!

I fredags hoppade Helena och jag på det försenade tåget till Stockholm för att gå på bloggträff.

Jag som inte är någon bloggare har varit på en bloggträff tidigare och det var i maj hos Katarina som driver bloggen Sallys Hus. Där träffade vi fler härliga tjejer och bland annat Pernilla med bloggen Inredning och Guldkanter, det var hon som hade bjudit in oss till den här träffen.


När vi äntligen satt på plats på det nästan 1 timme försenade tåget firade vi att vi var på väg med lite bubbel. 


Hotellet som vi skulle tillbringa både kvällen och natten på heter Freys Hotel


Vi började med en liten AW.


Bubbel, ost, korv och olika snacks.

Vi får även reda på lite historia om hotellet.

Frey var tydligen en häst och på grund av det har det suttit ett hästhuvud i varje rum, nu har dom fått klagomål från gäster som tycker att det är obehagligt med hästhuvud på rummen så hotellet har beslutat sej för att sälja dom. Vi blev erbjudna att köpa varsitt huvud för 100 kr och efter allt bubbel som vi druckit tyckte vi att det var en strålande idé. Jag kan meddela att jag inte tyckte det dagen därpå när jag skulle släpa hem hästen på tåget. Då tyckte jag att det var en idiotisk idé. Vad ska jag med den till?

Efter någon timmes bubblande o babblande gick vi till rummet och svidade om till middagen.
Innan vi gick till rummet fick alla varsin goodiebag.


Middagen serverades i Belgobaren     

Till förrätt serverades det musslor som var fantastiskt goda och mäktiga så när varmrätten kom in var jag redan proppmätt.


Varmrätten var en god fisk- och skaldjursgryta.


Till efterrätt blev det chokladtryffel.


Hela middagen avslutades med Belgobarens egna äppelöl som faktiskt var riktig god, smakade som cider fast inte så söt.


Gissa om vi var proppmätta efter den middagen.

Ivriga att hästarna skulle försvinna hämtade vi ut dom i repeptionen.
Hur korkad får man bli men som sagt just då kändes det bara kul.

 Tina med bloggen Tina ME


Annika med bloggen gylleboannika


Lena med bloggen Lite som livet

En jättetrevlig kväll med underbara tjejer som jag hoppas få träffa många fler gånger.

Efter en god natts sömn blev det såklart lite frukost.
Hur gott är inte det? Frukost är det bästa jag vet. 


När vi kramat alla hej då var det dags för lite Stockholmsshopping.


Det blev inte så mycket shoppat men vi hade en jättetrevlig dag.

Alla tjejerna peppade mej jättemycket att jag skulle börja blogga och nu har jag ju lyckats få ihop ett helt inlägg. 

Jag tänkte att jag i alla fall ska försöka skriva lite här en gång per vecka vi får se om jag lyckas med det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar