tisdag 17 september 2019

Systers födelsedag och La Perla

Idag är det dags att fira min systers stora dag. 
Hon blir hela 50 år. Hurra för det!

Vi startade dagen med champangefrukost och skönsång.
Måste erkänna att hon inte blev så glad för sången. Tyckte det var väldigt pinsamt när vi ställde oss upp och sjöng när hon kom in i frukostrestaurangen. Hi hi det får man stå ut med när man fyller år.

Efter frukosten blev det en liten stund vid poolen sen gick vi ner till havet och njöt av det fina vädret.


Kändes extra härligt när vi fick höra att många därhemma hade fått skrapa rutorna på bilen för första gången och att det snöat i Värmland.



Lunchen åt vi på en mysig restaurang precis vid stranden.

På kvällen hade vi bokat bord på en alldeles speciell restaurang i Palma men vi startade med lite bubbel på balkongen. Flaskan fick hon att hotellet, den stod på rummet som en liten överraskning. Visst var det trevligt. 


Sen var det dags för dagens stora överraskning. 

Vi hade bokat bord på La Perla Can Barbara!
Det är Ingrossos tredje och nyaste restaurang som ligger i den pittoreska lilla småbåtshamnen 
Can Barbara i närheten av Porto Pi i Palmas Västerkant. 



Vi började med varsin drink. 
Jag tog Biancas favorit som var en drink med jordgubbar.





Till varmrätt tog jag saffranspasta med räkor.



För en gångs skull fick vi det allra finaste bordet i mitten. 
Så glad för det. 


Måste visa lite bilder på hur det såg ut inomhus. Det var helt fantastiskt fint.
Jag fotar bara med min telefon så bilderna är inte dom allra bästa.




Lilla K var imponerad av den guldiga toaletten och sa att så här borde vi ha på Fritids. 
Så roligt sagt.


Till efterrätt tog jag en chokladfondant. Den var gudomligt god,.


När vi skulle betala kom kvittot i en skattkista. Hur kul är inte det?


Wow vilket ställe! Hit måste Ni bara gå om Ni får möjlighet. Men jag rekommenderar att boka i god tid för det är väldigt populärt.

Hoppas att syster blev nöjd med sin dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar