onsdag 18 september 2019

Utflykt till Soller

När man är på semester är det kul att hyra bil en dag och göra någon utflykt.
Idag gjorde vi det.

Vi åkte först till den lilla byn Soller
som ligger ca 30 km norr om Palma.

Mitt i Soller ligger ett gammalt torg med flera mysiga uteserveringar. Den imponerande kyrkan 
Sant Bartomeu byggdes på 1200-talet och ger karaktär till torget. Gamla stan är pittoresk med smala och trånga gator.







Vi strosade omkring lite på dom mysiga gatorna.
Tänkte ta tåget till Port de Soller men det var så dyrt så vi tog bilen istället.


Blev något konstigt med min telefon så jag fick inga bra bilder.
men Port de Soller var en liten fiskeby.
Vi gick en sväng längs strandpromenaden och tittade på alla båtar.
Mysig liten stad.

Nu började vi bli sugna på både lunch och bad så vi åkte vidare och 
hamnade vid den lilla stranden Cala Comtesa.
Om jag uppfattat det rätt ligger den bredvid den mer kända stranden Platja Illetas.


Det fanns en liten restaurang där vi åt lunch med den här fantastiska utsikten.







Stranden var verkligen pytteliten och det var smockat med folk så vi fick knappt plats.
Jättefint ställe men jag tror knappast att jag kommer att åka tillbaka.

Nöjda med vår utflykt åkte vi tillbaka till hotellet för att duscha, byta om och göra oss redo för vår sista middag.

Något som jag alltid vill äta när jag är i Spanien är Paella så det fick det bli sista kvällen.




Vilken härlig dag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar