söndag 26 april 2020

Permitterad

Den här veckan har det varit fantastiskt väder. 
Rena rama sommarvärmen i flera dagar.
Jag har tagit promenader i det härliga vädret för när man
kommer hem från jobbet vill man ju passa på att vara utomhus.
Så härligt.


Mina favoritträd, körsbärsträden har slagit ut och blommar så fint.





I tisdags promenerade jag med mina "fotbollsmammor" så kul att kunna
ses en stund. Jag saknar verkligen våra träningar tillsammans på Friskis.


Den här veckan har jag varit med om något som aldrig tidigare har hänt mig.
Jag har nämligen blivit permitterad två dagar i veckan. Det känns väldigt konstigt 
men om jag ska var riktigt ärlig ska det bli ganska skönt. Är ju perfekt tid att få vara lite extra ledig på nu. Våren är min favoritårstid.

Torsdag var min första permitteringsdag och då passade jag på att träffa en kompis som jag inte hinner träffa så ofta annars. Vi fick en jättemysig dag tillsammans.
Vädret var så fint så det kändes som en riktig sommardag.

Vi började med att åka till Hjälmarsberg.





Sen åkte vi vidare till Sörön.



Där passade vi på att äta lunch.



Det var så fint med alla vitsippor. På vägen hem åkte vi förbi Katrinelund.
Åh vilken härlig dag vi fick. 

 I fredags fyllde en av mina grannar 50 år.
I inbjudan stod det att vi skulle ha badrock, bikini och högklackat.
Vi var lite fundersamma över klädseln men det visade sig att dom hade köpt ett
bubbelbadkar att ha utomhus, det var anledningen.

Vi var mest utomhus och åt på altanen med rejäla avstånd till bordsgrannen.

Spritade händerna ordentligt gjorde vi också.


Det blev en jättetrevlig kväll med massor av god mat och dryck.



Eftersom det har varit så varmt den här veckan har det riktigt exploderat i naturen.
Här hemma är det snart dags att göra årets första rabarberpaj.


Magnolian blommar.


I dag har vi varit ute i trädgården och fixat hela dagen.
Jag har b l a planerat lite frön. Ska bli spännande att se om jag lyckas.


Nästa vecka är det dags att fira Valborg.
Blir nog lite annorlunda firande i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar