onsdag 3 juni 2020

Utflykt till Lindesberg

Det är inte så dumt att vara permitterad.
Idag är det en vanlig onsdag och jag är ledig.
Känns väldigt lyxigt eftersom jag aldrig är ledig på
vardagar annars.

I söndags var det ju Mors dag men jag var ju båtutflykt
och kunde inte fira min egen mamma så idag
har vi bestämt att vi ska ses i Lindesberg för en 
mysig dag tillsammans. Min äldsta syster var också med.

Vi började på Plantmarknaden.



Tyvärr blev jag ganska besviken förr tyckte jag att Plantmarknaden
var det ställe som hade dom absolut finaste blommorna men
nu hittade jag inget speciellt. Jag köpte bara en endaste liten blomma
till mig och en till mamma som en försenad Morsdagspresent.

När vi kände oss nöjda åkte vi in till Lindesberg och promenerade runt lite och tittade.


Mamma berättade att hon och pappa hade gift sig i Lindesbergs Församlingshem.
Konstigt att dom inte gifte sig i kyrkan? Dom tog däremot en massa foton framför kyrkan.


Syrenerna blommade för fullt.



Vi åt lunch på Cafe Oscar. Så härligt att sitta ute i solen och äta.


Innan vi åkte hem kollade vi lite i några andra affärer.

Vilken trevlig dag det blev!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar