söndag 28 juni 2020

Varm vecka med flera båtturer

Den här veckan har det varit helt fantastiskt väder med
över 30 grader flera dagar. 
Tyvärr har vi jobbat men vi har försökt att ta vara på kvällarna.

I onsdags passade vi på att sluta lite tidigare för att ta en tur med båten.
Vi packade lite matsäck och åkte iväg.

Näckrosorna hade börjat blomma.


Till och med kossorna tyckte att det var så varmt att dom ville bada.


Som tur var hade jag fått ett parasoll av en arbetskamrat,
det var alldeles vindstilla.


Jag tog årets första dopp. Det är inte ofta jag badar i Sverige men
om det är över 25 grader brukar jag bada. 
Det var hela 27 grader. Faktiskt ganska skönt.


Jordgubbar måste man ha med sig på båtutflykt.


Åh vad glad jag är att vi tog lite ledigt för en båttur.

I fredags blev det en AW på båten tillsammans med våra vänner J & G.
Så mysigt.
Vi hade med oss lite charkuterier, ost och kex och rosevin till mig
och G som inte körde båt.


Vi hade hört att det skulle vara musikunderhållning på Ässundet
så när den började åkte vi dit och låg i båtarna och tjuvlyssnade.
Kanske inte det bästa vi hört med det var trevligt med lite musik.



Vi avslutade kvällen med en fantastik solnedgång. Åh vad jag har längtat efter att få 
vara en i båten och se på solnedgången. 





En underbar AW att spara i minnesbanken.

Vi åkte hem och sov några timmar för på lördagsförmiddagen var det dags igen.
Packa matsäck och iväg på ny båttur. Den här gången var det Vättern som gällde.
Tyvärr blev det inte en enda tur där förra året så vi kände att det var lika bra att passa på nu när det var så fint väder.


Det var massvis med båtar ute. Många hade hoppat i land på öarna.


Vi åkte till vårt favoritställe Vänneviken.


Det är så fint där. Vattnet är alldeles klart och sanden härlig.
Det är så grunt så man kan hoppa i från båten.
Stå i vattnet och dricka bubbel hur trevligt är inte det?



Vilken underbar vecka, hoppas på många fler sådana i sommar.
Nu jobbar vi bara en vecka till sen är det SEMESTER!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar