söndag 19 juli 2020

Vecka 29 andra semesterveckan

Tiden går snabbt när man är ledig.
Nu har redan andra semesterveckan susat förbi.
Det här har vi gjort den här veckan.

Måndag

Vi bjuder P´s svärföräldrar på grillfest.
Vi har aldrig träffats tidigare så det var kul att vi 
äntligen kunde ses.
Blev en jättetrevlig kväll med grillning, 
kubb och spel.


Tisdag

Vi blir hembjudna till S & C på lite Skåneplanering och
supergod löjromspizza. 


Onsdag

Jättetrist väder.
G & K och jag går på stan.

Vi kunde inte låta blir att titta på resterna efter branden
i det Söderlindhska Huset där bla restaurang Fratellis låg.


Torsdag

Min syster fyller 60 år.


Fredag

P och hans flickvän följer med oss på en båtutflykt.

Först åkte vi till Vinön och köpte glass.


Sen åkte vi vidare till Fåran.



Vi fick en jättemysig dag tillsammans.

Lördag

Vi blev bjudna till en kompis vid Hjälmaren.

Vi startade med go´fika.


Efter en drink på bryggan tar vi båten till Katrinelund.


Sen blir det jättegod middag, boulespel och solnedgång.


Gissa vilka som vann boulen?

Söndag

Vi startar dagen med frukost på bryggan. 
Jag tycker det är så härligt att få sitta i solen och äta frukost.
Det är verkligen sommar för mig.


Efter frukosten packar vi båtarna för en heldag på sjön.

Först åker vi till Tjugholmen.
Där är så fint med alla klippor. Nästan som på Västkusten.


Sen åker vi vidare till Fåran där vi äter lite god lunch som H & M har fixat.
Vi strosar runt lite på ön och tittar sen är det dags att packa ihop och åka hemåt.


Vilken underbar helg det blev. 
Många fina minnen att drömma tillbaka om när vintern kommer.

Jag är så tacksam att jag har så snälla vänner som bjuder
med oss till detta underbara ställe.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar