söndag 18 oktober 2020

Höst på riktigt

 Nu har verkligen hösten kommit med stormsteg. Jag har skrapat rutorna på bilen flera dagar den här veckan. Burr vad kallt. 

Vädret har varit jättefint många soliga dagar.

Passat på att gå promenad på lunchen. 


I onsdags provade jag på något som verkligen har blivit populärt den senaste tiden. Nämligen att träna i trappor.  Vi provade på Sörbytrappan. Oj vad jobbigt det var. Blev inte så många varv för mig men jag kan absolut tänka mig att göra det igen. Då får det bli några varv till.



När vi gått färdigt hade vi bestämt oss för att prova restaurangen som ligger precis i anslutning till backen. Sörens Vedugn. Deras specialitet är pizzor men det kändes inte okej att stoppa i sig en pizza när man precis tränat så det fick bli en sallad. Den var jättegod.


I lördags åkte min syster, lilla K och jag på ett spännande äventyr. Nämligen Granelunds Halloweenevent. Där gick vi en kuslig spökvandring.





Tur att det var ljust annars hade vi nog blivit riktigt rädda.

I söndags var jag och min vän C ute på en liten fotorunda. Vi startade med Norra Kyrkogården.


Sen åkte vi vidare till Karlslund.







När vi fotat klart åkte vi till Wadköping och fikade på Jeremiasbageriet.


Avslutade min helg med ett pass på Friskis & Svettis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar