söndag 21 mars 2021

Promenader och firande av en 50 åring

 Den här veckan har det varit okej väder igen så det har blivit en hel del promenader.

Jag försöker ju gå en liten sväng varje lunch men jag gick även en promenad med min vän C i måndags. Vi gick till Wadköping och tillbaka, precis när vi kom fram till Wadköping gick solen ner.      Så fint.

I tisdags gick jag som vanligt en promenad med "fotbollsmammorna" . Vi gick runt Oset, det var första gången sen i höstas vi gjorde det för nu är äntligen ljuset tillbaka

 

I onsdags hälsade jag på min syster och lilla K. Hon hade fått en ny säng i födelsedagspresent och ville så gärna visa hur fint det blev. 


I fredags skulle jag vara med på min första digitala AW men tyvärr blev den inställd. Det var jättevarmt och skönt på vår inglasade altan när jag kom hem från jobbet så våra grannar kom över så det blev lite AW i alla fall. 


I går firade vi en kompis som fyllde 50 år i december. Pga pandemin har vi inte kunnat fira tidigare. Det blev så klart en firande utomhus det är ju så man firar nu för tiden.

Vi började med presentöppning och blommor.

Sen gick vi till en mysig liten skogsdunge där vi drack bubbel och åt snittar.


Snittarna hade jag köpt med från STÅ.



När vi bubblat och babblat färdigt tog vi en härlig promenad.





Det blev ett jättemysigt firande, hoppas att födelsedagsbarnet blev nöjd.

I dag har det blåst storm så vi har varit inne nästan hela dagen.

Jag planterade mina luktärtor, nu ska det bli spännande att se om det kommer upp några.

Vips så var den här veckan slut. I morgon är det måndag igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar