söndag 11 april 2021

Drömmen om ett växthus

 Jag tror inte det är sant! Vi har beställt ett växthus! Helt galet, vad har vi gjort? Ska bli så kul.

Växthuset beställde vi på Plantagen men det kommer ifrån Skånska Byggvaror. Växthuset heter Qube och vi bestämde oss för storleken 6,4 alltså 198x321. Det kändes lagom då får vi plats med ett litet bord och 2 st stolar har vi tänkt. Ser ut ungefär såhär fast större.


Jag hade egentligen tänkt mig ett vitt men det hittade vi inte, blir snyggt med ett svart istället.

Nu är det bara ett problem, där vi har tänkt att det ska stå ligger en sten i vägen. Vi hoppas att vi kan får bort den. Fick tips om att den kanske går att klyva i mindre delar. Vi hoppas att det funkar.


Idag har vi taget bort sandlådan som vi haft som odlingslåda vi tänker skaffa något nytt lite snyggare. 

Planterat om mina tomater och chiliplantor i lite större krukor har jag också roat mig med idag.

I går blåste det riktigt kallt men vi passade ändå på att gå en promenad till Epa-kullen. Jag ville nämligen fota alla fantastiska krokusar innan dom blommar över.






Måste visa vad fina mina tulpaner som jag fick förra veckan blev när dom slog ut.



I morgon är det måndag igen och näste helg ska det bli jättefint väder, det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar