fredag 14 maj 2021

Jag har fyllt år

 I tisdags var det dags för mig att fylla år igen. Oj vad det här året har gått fort fast vi lever mitt i en pandemi. Inte trodde jag förra året att det skulle pågå så här länge. Håller tummarna för att det ser annorlunda ut nästa år. Nog om det. 

Jag började min dag med en liten present ifrån M.

Det var ett jättefint halsband men jag valde att byta till en kortare kedja så jag visar en annan dag hur det ser ut. Blev jätteglad för det. Älskar att få smycken i present.

På jobbet bjöd jag killarna på kladdkaka med jordgubbar. Tror dom blev glada, fika tackar dom aldrig nej till. 


Efter jobbet svängde jag förbi Plantagen och hämtade min födelsedagsbukett. En helt fantastiskt fin rosbukett.



På kvällen blev det middag från Sobi. M och jag tjuvstartade med maten men senare på kvällen kom J hem med tåget.


Av J fick jag en jättefin bok som jag hade önskat mig. Han är så gullig och omtänksam hade försökt att få en autograf i boken men tyvärr inte lyckats. Blev så glad för den.


I torsdags på Kristi Himmelsfärdsdag var det dags för det stora släktkalaset. Och vet Ni vad? För en gångs skull fick jag strålande fint väder på mitt kalas. Jag brukar alltid ha sån otur. När jag fyllde 50 år tex då regnade det och åskade som bara den. Hur lycklig blir man inte av lite fint väder.

Det var så varmt så vi fick leta på champagneskålen och fylla den med is och dryck.


Vi bjöd på pastasallad med pesto och hembakat focacciabröd.


Dom som inte var vegetarianer fick även grillade kycklingspett.


Vi fick ta skydd från solen på altanen.


Jag fick massor av fina blommor att plantera i mina krukor och av P & B fick jag en kokbok.


Jag fick även en jättefin blombukett av P´s svärföräldrar, dom är så omtänksamma och gulliga.


Lilla K hade gjort ett fågelhus.


När vi ätit klart gick vi till boulebana och spelade lite. Var ganska svårt eftersom vi var så många.
Extra svårt för K som bara kan använda vänster arm. 



Sen gick vi hem och åt lite tårta.


När gästerna åkt bytte vi snabbt om, packade väskorna och åkte till småbåtshamnen. Det var dags för premiärtur med nya båten.


Jag är så glad att båda sönerna och även B var hemma och kunde följa med.


När man är på premiärtur med nya båten måste man ju fira med lite bubbel.




P var modig och passade på att ta årets första dopp.


Det var 14,7 grader. Burr vad kallt.




Vilken underbar dag det blev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar