söndag 30 maj 2021

Mors Dag och lite annat

 I går var vi hemma och fixade i trädgården hela dagen. M gräver för fullt där växthuset ska vara.


På eftermiddagen tog vi en paus och bjöd våra grannar på rabarberpaj under det blommande äppelträdet.



Så mysigt att sitta där under trädet och fika. Doften från syrenen kan man ju inte heller klaga på.


På kvällen cyklade vi till Sörens Vedugn vid Sörbybacken och åt pizza.




I dag är det Mors Dag och jag har firat min mamma. 

Vi träffades på Nora Annas Gårdscafe och fikade. 




Stället betyder väldigt mycket för min mamma eftersom Nora Anna var hennes moster och i stugan bakom henne på bilden bodde hennes mormor och morfar.


När vi fikat klart gick vi en promenad ner till sjön.



Vi tittade även på utställningen som min svärfar har gjort.


Och på det lilla museet om Nora Anna.




Längst upp till höger är min mormor Svea.

Vi avslutade med att åka till hennes grav med lite liljekonvaljer.


Det blev ett jättemysigt morsdagsfirande i strålande solsken.

När vi kom hem blev det en liten båttur. 





I morgon är det redan måndag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar