söndag 18 juli 2021

Martin Almgren

 Lördag den 17 juli var det äntligen dags för den konserten som jag hade väntat ett helt år på. Förra året missade jag nämligen att Martin Almgren hade en konsert på en flotte i Råsvalen. Gissa om jag var ledsen för det men i år hade jag noga kollat upp när det var dags. Tänkte inte missa det en gång till.

Vädret var helt perfekt, varmt och skönt. 

Vi åkte ifrån Örebro redan kl 14 för vi visste inte riktigt var vi kunde lägga i båten, om det skulle finnas parkeringar o s v.  Tipset vi hade fått om iläggningsplats var jättebra funkade perfekt. 

Puttrade fram med båten i en kanal kantad av massor med fina villor. Visste inte att det fanns så många fina hus i Lindesberg. Exakt 1 timma från det att vi lade i båten var vi framme i Råsvalen. Det var redan en hel del båtar och flottar på plats. Bergslagsburger hade en flytande servering och därifrån spred sig hamburgedoften.

Flotten där konserten skulle äga rum var på plats.

Vi började med lite fika som C hade fixat. Jättegoda morotskakor.

Sen var det dags att öppna roséflaskan.

Det fylldes på med båtar och flottar hela tiden. Totalt blev det ca 300 båtar. 


Herrarna hade det mysigt längs bak i båten.

Konserten började kl 19 ca 1 timma för sent men det gjorde ingenting. Vi hade det så trevligt.
Axel Schylström och Herman Gardarfve var också med och sjöng och spelade.

Lite god plockmat hade vi också med oss. Mysigt att sitta i båten o äta och samtidigt lyssna på en konsert.

 Min lillasyster L, hennes P och några kompisar var också där.


Det blev en helt fantastisk eftermiddag/kväll, det enda som jag tyckte var lite tråkigt var att Martin inte sjöng så många låtar. 

Hoppas det blir en tradition, kvällen var magisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar