söndag 5 september 2021

Sista dagarna i augusti och första i september

 I tisdags när vi var på vår tisdagspromenad var det jättefint väder.



Det var faktiskt så varmt o härligt så vi stannade till på Hamnkrogen och tog varsitt glas rosé. Det gäller att passa på. Eller hur?



Ett glas rosé med fina vänner i solen en vanlig tisdag. Det är toppen.


I år var M snäll och följde med mig och plockade solrosor. Jag fick inte tag på någon kompis som kunde följa med. Vi åkte till Emmas Lilla Spa i Asker.  

Jag älskar att plocka solrosor, det måste jag göra varje år. Det hör liksom till. 


I går hade vi skaldjursfest med våra grannar J &G massor med godsaker.
Havskräftor.


Herrarna startade med ostron. Det hoppade jag över. 


Vitlöksräkor, jättegoda.


Hjälmarkräftor är inte heller så dumt.






Vi hade en jättetrevlig kväll.

Äldsta sonen har varit hemma i helgen och idag följde han med oss på Matresan.
Vi började med ett besök på Egastronomi i Åbytorp. 



Sen åkte vi till min favoritinredningsbutik, Bruket.

Blev även ett stopp på Ekboms Delikatesser.



Sen var vi så mätta så vi åkte hem.
En jättetrevlig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar