söndag 10 april 2022

Vintern kom tillbaka

 Nu har mina luktärtor blivit så stora att det är dags att flytta utomhus. Om man ställer ut dom innan dom blir för långa blir dom knubbiga och fina. Dom klarar minus 8 grader.



I år jag även sått solrosor, en vit sort. Ska bli jättespännande att se hur den kommer se ut.


I torsdags när vi kom ut från vår padelträning hade det börjat snöa. Det blåste och yrde. Hua. 



När vi vaknade i fredags morse var hela trädgården täckt av snö. Det hade snöat så mycket så det gick inte att åka till jobbet med min lilla bil. M fick skjutsa mig. 





När vi kom fram till jobbet var det kaos. Bilar med sommardäck stod överallt, parkeringen var inte skottad. Våra tekniker kunde inte åka ut till några kunder.


Usch jag hatar verkligen vintern.

Inomhus växer min chiliplantor och har det bra.


I går hade jag och mina bästa scrapbookingvänner en liten scrapträff i Dylta. Vi har alltid så roligt när vi ses. 


I dag har vi varit på påskmarknad i Wadköping.




Avslutade helgen med en fika på Jeremiasbageriet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar