söndag 5 juni 2022

En tur till Stockholm och båtpremiär

 I torsdags tog jag tåget upp till Stockholm för att träffa mina kollegor.
Jag gillar ju inte att åka dit men alla är så snälla och tar hand om mig så det gick jättebra.

Jag hade stämt träff på centralen med tjejerna som kommer ifrån Mariestad, Varberg och Trollhättan vi tog sällskap till hotellet vi skulle bo på. Den här gången blev det Nordic Light.


När vi checkat in gick vi ner till restaurangen och åt lunch. Vi tyckte det var smidigt att äta på hotellet eftersom vi hade lite ont om tid. Jag åt en jättegod chevresallad. 


När vi ätit klart tog vi en taxi till vårt huvudkontor. Där hade vi en kort konferens. Sen var det dags för dagens aktivitet. Måla och Skåla. 

Dit lyckades vi till slut ta oss med buss och tunnelbana. "Taxin" som vi beställt dök aldrig upp. Inte roligt i ösregn men vi kom fram till slut.

 Det var en jätteskojig aktivitet där vi fick måla varsin likadan tavla med hjälp av instruktioner från en konstnär. Mellan penseldragen skålade vi. Måla o skåla en toppenkombo.


Någon konstnär är jag verkligen inte men det var roligt och det är ju huvudsaken.



När vi var klara hoppade vi in en taxi och åkte till restaurangen som var bokad för kvällen.


Där åt vi en jättegod 3 rätters middag med massor med vin till. Trevligt. 

Sen tog vi tunnelbanan till vårt hotell. Men innan vi sa god natt gick vi till en takbar på ett hotell bredvid och tog varsin liten drink. 



Vilken lyckad dag det blev. Det enda som var trist vad vädret. Det ösregnade nästan hela dagen.
Dagen därpå fick jag äta frukost helt ensam för dom andra åkte med ett tidigt tåg hem och jag skulle stanna en natt hos äldsta sonen. 


När jag checkat ut kom P och hämtade mig vid hotellet. Jag har världens gulligaste söner som tar hand om mig så jag inte virrar bort mig i storstaden. Vi bestämde träff med J och åt en lunch tillsammans med honom. Så mysigt att få träffa båda min älskade söner en stund. Sen hade J bråttom iväg på annat. 


P & jag gick till Gamla Stan och åt varsin lakritsglass. Så gott. 


Sen gick vi till Mr French och tog oss lite gott att dricka. Det hade blivit jättefint och varmt väder.






Tog tunnelbanan hem till P och lämnade min väska sen gick vi till Mall of Scandinavia o strosade runt där en stund. När vi gick hem hade det kommit en riktig regnskur så det blev en fin regnbåge på himlen.


Gick förbi huset där kusinen N bor. Kusinerna bor bara ca 5 minuter ifrån varandra. Hur lustigt är inte det. Nästa gång jag kommer ska vi gå dit o hälsa på. 


Avslutade dagen med en drink som P bjöd sin mamma på. Vilken mysig dag vi fick tillsammans. 


På lördagsförmiddagen fick jag sällskap av min svärdotter på tåget hem till Örebro. Perfekt då slapp jag åka ensam. 


Blev en jättefin lördagskväll så vi tog cyklarna till Hamnkrogen och tog varsin drink tillsammans med våra vänner C & S. 


Idag har vi äntligen åkt en tur med båten för första gången i år. 



Vi tog oss till Björkön och gick iland. Där var det fullt med får. 













En jättehärlig dag på skön fick avsluta den här skojiga veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar