söndag 19 juni 2022

Skolavslutning

 Äntligen fick vi vara med på en skolavslutning igen. 

Pga pandemin har man inte fått vara med på 2 år. Det är ju så mysigt när alla barnen sjunger Den Blomstertid nu kommer och andra fina sommarsånger. På K´s skola träffas man på skolgården där man gjort en scen. Man fick inte fotografera. Efteråt gick vi hem till de och åt lite pastasallad och jordgubbspavlova som "faster" Kia hade fixat.

Jag brukar alltid ge K en liten sommarlovspresent, i år blev det lite småsaker.







Det blev ett jättemysigt sommarlovsfirande där både mormor, J och till och med K´s pappa var med en liten stund.

Nu blommar mina pioner så fint. Jag måste försöka plantera några till, skulle gärna vilja ha en buske som är vit. Det enda trista är att dom blommar så kort tid.



I lördags åkte jag och min kompis L till Hallstahammar och Åsby Handelsträdgård på en liten utflykt.
Vi strosade runt och tittade på allt. Det fanns både inredning, kläder och en massa växter. Tog även en liten lunchpaus. 




Vi shoppade inte så mycket, jag köpte ett litet fågelbad och en stor flaska till växthuset, en basilika fick också följa med hem. På vägen hem åkte vi till Köping och fikade.


Avslutar veckan med en bild på växthuset just nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar