söndag 4 december 2022

Stockholm igen

 

Det var många fina juldekorationer när vi var i London. Men det finns faktiskt ganska mycket fina här i staden också.



I onsdags var det 1 december och dags att öppna första luckan. I år har jag faktiskt två stycken kalendrar. En från Rituals som jag köpt till mig själv och en från Lindt choklad som låg i brevlådan ifrån Tomtemor. Gissa om jag blev fundersam på vem tomtemor egentligen var men nu har jag listat ut att det var min granne G. Hur gulligt är inte det att överraska med en kalender. Blev så glad för den. 


I helgen har vi varit i Stockholm igen. Vi blev bjudna på konfirmation hos en släkting men passade på att åka o hälsa på killarna också. 

I tisdags fick P & B nycklarna till sin nya lägenhet i Vasastan så vi åkte dit och tittade.


Köpte lite goda saffransbullar på Lillebrors när vi ändå var i närheten. 


På kvällen åt vi på en liten mysig sushirestaurang. 



I dag har vi varit till Slottsträdgården Ulriksdal. Jag har länge velat åka dit men det har aldrig passat.

Åh vad mycket fint det fanns, hit måste jag åka fler gånger.





När M & P åkte tillbaka till nya lägenheten för att planera målning passade B och jag på att gå på en liten julmarknad. Det var jättekallt så vi var bara där en liten liten stund. 




Mycket som ska målas och fixas innan dom kan flytta in.


Sen var det dags för konfirmationen som var den egentliga anledningen till att vi åkt till Stockholm. Det var M´s kusins dotter som konfirmerades i Västra Haninge.



Vi köpte ett armband från Edblad till henne i present. 


Jättekul att få vara med på den fina konfirmationen. Vi blev bjudna på en jättegod buffe och massa sötsaker efter det. 
Tack U & L för att vi fick komma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar