söndag 11 december 2022

Traditioner det bästa jag vet

 Den här veckan har det varit riktigt kallt. Jag passade på att göra islyktor. Det var jättekul och enkelt.

Fyllde bara vanliga ballonger med vatten. Sen ställde jag dom i små skålar på altanen över natten.


Nästa dag tog jag bort ballongerna och då blev det fina lyktor som jag ställde små ljusstumpar i. 

Islyktorna lös fint på trappan när mina fotbollsmammor var här i onsdags och gjorde julkort.
Det har blivit en kul tradition att dom kommer hit och pysslar med mig. I år saknade vi A som åkt till Spanien men istället var S från Nora med och det var jättekul.

Jag lyxade till det och var ledig hela dagen så jag hann fixa lite innan dom kom.
Jag bakade en granbröd och gjorde morotssoppa med kräftskjärtar i.


Vi har gjort julkort tillsammans i flera år nu så dom har verkligen blivit jätteduktiga. Blev en hel hög med julkort.
Dom hade med sig så många fina presenter, kändes som om jag fyllde år. Jag fick en tomte, en jättefin chokladask, en kruka med små söta hyacinter och både röda och vita amaryllis. Jag har så snälla och gulliga vänner. 

Igår bakade jag lussekatter. När dom var klara åkte jag till K & K med en påse som vi fikade på. Där var även min mamma och systerdotter L. 
När vi fikat klart åkte vi till Stadsparken och tittade på Magic Forrest.







I dag har vi varit hos S i Nora på Adventsmys. Också en grej som har blivit tradition.
Innan pandemin var vi inomhus och drack glögg och åt julgodis men sen kom pandemin och vi blev tvingade att ses utomhus. Det blev så mysigt så det har vi fortsatt med.

Som vanligt får man följa marschallerna.


När man kommer fram till vattnet står hon där, världens bästa S med varm glögg, massor med julgodis och korv med bröd i mängder.


Eldarna sprakar mysigt och ger värme vilket är tur, för det var så kallt.




Allt julgodis har hon gjort själv, och det fanns hur många sorter som helst. Alla underbart goda.


Vi var kvar ända tills det blev alldeles mörk, bästa adventsmysigt med underbara vänner. 


En jättetrevlig vecka att spara i minnesbanken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar