söndag 9 juli 2023

Snart semester

 I tisdags var jag bjuden till Hjälmaren hos min vän L. Dom andra tjejerna var lediga och skulle sova över men eftersom jag skulle jobba var jag bara med en stund på kvällen. 

Jag som körde fick en jättegod alkoholfri drink med rabarbersirap och flädersaft. 


Det var tyvärr dåligt väder så vi fick sitta inomhus och äta. Både regn och sol. Blev en jättefin regnbåge på himlen.



L bjöd på en jättegod kycklingsallad. Till efterrätt blev det jordgubbar med glass. Jordgubbarna hade tjejerna plockat tidigare på dagen. Sorten hette Corona och var jättegod.



Det blev en sååå trevlig kväll fast vädret inte var det bästa.

Faster Kia med son och barnbarn har sovit över här i 2 nätter. Vi har ju jobbat så dom har roat sig själva. Dom har bla varit på Gustavsvik och i Nora.


I fredags jobbade vi sista dagen så nu har vi också gått på semester. 4 härliga veckor med ledighet. Så skönt.



Vi firade in semestern med god skaldjurspasta som M fixade.


I går tog vi en promenad till det nya Glasscafét som har öppnat alldeles i närheten.


Det känns lite konstigt att dom kallar det för glasscafe för det fanns inte speciellt mycket glass. Bara mjukglass. Lite fika fanns det också.







Dom hade fixat väldigt fint så vi kommer säkert att gå dit igen.

P har varit hemma lite den här helgen med. Han har varit till Göteborg på Coldplay, en konsert som han fick i julklapp av sina svärföräldrar. Verkar ha varit en helt fantastisk konsert.

I dag bjöd vi honom och hans B på lunch på Stora Hjorttorps Gård.





Mysigt att få en lunch tillsammans. 

Tjoho nu har vi semester!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar