söndag 12 november 2023

Fars Dag och lite annat

 I går gjorde jag lite vinterfint vid växthuset med mossan och granriset som jag tog i Kopparberg förra helgen.






På kvällen var vi bjudna till våra grannar K & Å.

Fördrink Don Saffron supergod


Förrätt skagenröra med rostat bröd


Glömde fota varmrätten men det var pastastubbar med zucchini och skinka till efterrätt blev vi bjudna på saffransglass.

En jättetrevlig kväll.

I morse kom svärfar hem till oss vi hade nämligen bjudit med honom på en Stockholmstur för att fira Fars Dag.

Vi startade på Ulriksdal.




Helt galet många julstjärnor. Jag tror det var 25 000 st.



Massor med fina amaryllisar.





Sen åkte vi hem till P & B där vi blev bjudna på Bao Buns till lunch.



M fick en lakritskalender i farsdags present och han blev precis lika lycklig som förra året. Bästa farsdags presenten.


Sen tog vi en promenad till Lillebror och köpte kardemummabullar som vi fikade på hos J innan vi åkte hemåt igen.



Jag tror farfar var jättenöjd med att få åka o träffa sina barnbarn.

Avslutar veckan med både glädje och sorg som livet är.

Ni vi satt i bilen på väg till Stockholm ringde min mamma o berättade att min fasters man tyvärr gått bort och när vi kom hem fick jag det glädjande beskedet att våra vänner i Nora fått sitt första barnbarn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar