söndag 5 november 2023

Stad i Ljus med Sarah Dawn Finer

 I måndags när vi vaknade var hela trädgården alldeles vit. Årets första snö hade kommit. Usch och fy.


Den här terminen har jag varit med i kören Sjung med Spångberg. I fredags var det dags för vår första konsert. Konserten kallas Stad i Ljus och i år var det 2 st gästartister, Sarah Dawn Finer och Pär Lindberg. Konserten är fram för Slottet.

Det ösregnade hela dagen så det var osäkert länge om det skulle gå att genomföra.

När vi samlade regnade det fortfarande men när konserten började slutade det att regna. 








Det var en jätterolig upplevelse men fy vad jag frös om fötterna och hade ont i ryggen.


I går var mina grannar G & Å här o gjorde julkort tillsammans med mig. Å hade även med sin svärdotter och en kompis till henne.


Jätteroligt att de ville komma o pyssla med mig.
Å hade gjort supergoda räkmackor o G och saffranskladdkaka.



På kvällen åkte M & jag till kyrkogården. Alltid magiskt vackert där vid Allhelgona.






Idag har jag varit till Kopparberg en sväng. Var till min systers hus en sista gång dom har sålt huset och ska flytta vilket känns väldigt ledsamt.



Mamma följde med mig till L´s hus och hjälpte mig att plocka mossa o ta granris. Så glad att jag får komma o ta det i hans skog.


Det var den veckan det. I morgon jobbdags igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar