söndag 10 december 2023

Glädje och sorg

 För första gången i mitt liv har jag varit på trav. Jag har en arbetskamrat som har en travhäst och han ville gärna att vi kom o tittade är den skulle tävla. Det passade perfekt för loppet var på vår lunch.




En kul grej som jag absolut kan tänka mig att göra igen men då på sommaren.

Det har blivit en tradition att mina vänner fotbollsmammorna kommer till mig och gör julkort men i år blev det tyvärr bara 2 st som kunde komma. Alla andra kände sig krassliga. Så tråkigt. Men vi hade ändå jättemysigt.




Jag bjöd som vanligt på glögg och saffransskorpor när de kom och sen blev det kycklinggratäng med ris.

I fredags var jag ledig från jobbet. Det var dags att begrava min släkting som gick bort på Fars Dag. Vi åkte tidigt på morgonen och samlades först hos min kusin som bor i Habo. Det kändes skönt att hinna träffas en stund innan själva begravningen. 




Det blev en jättefin med sorglig begravning. Precis som det brukar vara.
Mina kusiner hade redan fixat namn på stenen så nu ligger de tillsammans min faster och hennes man.


Efter begravningen var det middag på Hotell Mullsjö.


Vi passade på att ta lite bilder. Även om det är sorgligt med begravningar är det ändå skoj att få träffa släktingar. Det var verkligen super länge sen jag träffade mina kusiner.

Kusinbild

Kusinernas barn, mina barns sysslingar

Gruppbild

Nu blommar mina fina amaryllis som jag köpte i Stockholm förra helgen.


I går var det dags för det årliga julbadet hos min vän M. Jag älskar traditioner vi har gjort det i flera år nu.

Startar med glögg och tilltugg.


I år var det bara 3 st som badade. Jag kände mig lite förkyld och vill inte bli sjuk till konserterna med kören.


Efter middagen spelade vi julklappsspelet. Jag hade köpt en hyacintvas och ett ljud. Jag gick duschtvål från Rituals och chokladtryfflar.

Vi spelade även ett nytt spel som hette Hitster.

En jätterolig kväll med fantastiska vänner. 

I dag har vi tänt andra ljuset och njutit av att min amaryllis som fick av M på julkortspysslet slagit ut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar