onsdag 26 december 2018

Annandag Jul

Idag är det Annandag Jul och jag tänkte att jag skulle sammanfatta årets juldagar lite grann.

Vi började traditionsenligt den 23:e med uppesittarkväll och bingolotto med våra grannar.
I år var även min mamma med för hon ska vara här och fira jul med oss.


Vi började kvällen med varsin polkagrisdrink sen var det glögg och en hel massa tilltugg,.


Vi lyckades inte vinna något stort i år heller men 3 personer vann i alla fall 100 kr var.

J U L A F T O N

Började dagen med julfrukost tillsammans i matrummet. Jag hade tänt en brasa och ute var det vintrigt kallt -13 grader.

Sen hade äldsta sonen, min mamma och jag lite hemma spa med mask.


Visst var vi fina?

Sen kom min syster och lilla K och vi åt jullunch därefter var det dags för Kalle Anka, ljuset tändes i år av Kattis Ahlström.


Efter det blev det en väldigt lång väntan innan tomten äntligen dök upp kl 18.
Vi hann spela lite spel i lugn och ro.


Många julklappar under granen.


Äntligen kom han!
Tomten!


När alla klappar var öppnade åt vi lite tomtegröt och skinkmacka sen blev det kortspel.

En riktigt mysig julafton.

På juldagen vaknade vi till sol och några plusgrader vi bestämde oss för att gå en liten promenad i det fina vädret som nästan kändes som vår.



Till lunch blev det som hos dom flesta andra julrester.
Resten av dagen slappade vi inomhus.


Idag på Annandagen har jag faktiskt varit inomhus hela dagen och suttit vid mitt pysselbord.
Det bästa jag vet.


Den här fina buketten fick jag av min syster på julafton.

I morgon är det dags att släpa sig till jobbet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar