lördag 22 december 2018

Dan före dan

Nu är det nära ... i övermorgon är det julafton. Tiden har bara rustat iväg så jag har inte hunnit visa vad mycket roligt jag gjorde förra helgen. Tänkte att jag gör det idag istället med några få bilder.

I fredags var jag med jobbet till min absoluta favoritställe nämligen Katrinelund.
Vi var där för några år sedan och åt deras julbord men nu var det dags igen.



När vi kom fram med bussen möttes vi av brinnande eldkorgar och marschaller. Så mysigt.


På vintern är det bara Gästgiveriet som är öppet men sommartid är det Sjökrogen som gäller.


Vi startade med varsin glögg.


Jättefint dukat.


Fantastiskt pepparkakshus.


Alla kalla rätter låg fint upplagda på speglar. Så mycket gott.
Tyvärr tycker jag inte att dom varma rätterna var lika bra.


Avslutningsvis fanns det massor med godis.
Proppmätta och nöjda till vi bussen tillbaka till Örebro.

Lördagen startade jag med årets sista scrapbookingträff.

Sen var det dags för det årliga julbadet med mina kära fotbollsmammor.


Vi blev bjudna på jättegoda tapas som låg på ett enormt stort glasfat.
Så snyggt.


Sen var det dags för julklappsspel.
Jag hade oturen att bli utan något paket men dom andra tjejerna var gulliga och gav mig 2 st  i alla fall.

Sent på kvällen var det dags att gå ut och hoppa i spabadet.
Ett fantastiskt rolig kväll.

  
Söndag och 3e advent.


Vi avslutade helgen med att åka på Julmys hos en kompis som bor utanför Nora.
Så mysigt, det snöade och för att hitta dit hade vi blivit tillsagda att bara följa marschallerna.


Vilket ställe hon bodde på. Helt underbart.
Bästa stället att ha julmys på.


Vi blev bjudna på så mycket olika sorters julgodis så det gick inte att äta allt.
Helt galet.






Det serverade inte bara godis utan även ost och kex och skinkmackor.



En helt fantastisk helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar