onsdag 5 december 2018

Glöggmys

I fredags var vi bjudna hem till ett par grannar på lite glöggmys och middag.
Visst är det trevligt att träffas och dricka lite glögg så här i december.

Vi började med att test lite glubbel. Alltså glögg med bubbel.
Det är riktigt gott.


Till det serverades chips med gräddfil, löjrom o lök.
Hur gott är inte det?


Sen provade vi Vintras glögg med choklad.
Den var helt okej men smakade lite för lite choklad tycker jag.


Nästa glögg blev Tegnér & Son ekologisk vinglögg.
Också god med inget speciell.


Till sist blev det Dufvenkroks Körsbärspralin.
Den smakade choklad men var för söt för min smak.


Jag kan konstatera att jag gillar Blossas vanliga glögg bäst. Den smakar som glögg ska tycker jag.

Vi åt även en jättegod skagentoast till förrätt och en smarrig kycklinggryta till varmrätt.


Hos min kompis är det så mysigt, julpyntat och fint överallt.


Hoppas att vi hinner med några fler mysiga glöggkvällar innan året är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar