söndag 6 oktober 2019

Första veckan i oktober

Nu har det verkligen blivit höst på riktigt.
Brrr vad kallt det är. Några nätter med frost har det också varit
så dom fina färgglada löven börjar trilla ner. Trist, det som brukar 
vara så fint i oktober.

Den här veckan har jag hunnit med lite av varje.
Bland annat träffat en av mina "idoler" nämligen Leila.
Jag gillar verkligen hennes recept och har flera av hennes böcker.



Hon var i en butik här i stan för att signera sin nya julbok
"Sweet Christmas" åh vad mycket gott det fanns i den. 
Blir sugen på att börja med julbaket redan nu.

Jag har även firat kanelbullens dag.


Tagit en cykeltur i den fina höstvädret har jag också gjort.








I lördags kväll hade vi några av våra bästa vänner här på middag.


Dukade med lite höstiga servetter.




Vi bjöd på carpaccio på bresaola med tryffelcreme till förrätt.
Varmrätt skaldjurspasta och efterrätt vit chokladmousse.

Blev en jättelyckad kväll.

Så var min första vecka i oktober.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar