måndag 11 november 2019

Julmarknad och annat kul

Den här veckan har jag hunnit med massor av roligheter.

I torsdags var jag till Naturens Hus på Afternoon tea.
Det var så mysigt. Kändes nästan som om vi var väg 
till ett julbord för det snöade när vi åkte dit.





Massor med gott fanns det att äta.


Enligt min arbetskamrat som kommer ifrån England är det viktigaste 
att servera till Afternoon tea är Clotted cream och scones.
Clotted cream är är en sorts tjock grädde som framställs genom att ohomogeniserad 
mjölk upphettas, och sedan får vila i flata kärl några timmar, medan grädden stiger till ytan.

Frågan är bara om man ska ha den under eller över marmeladen?




I fredags var det dags för årets första julmarknad 
nämligen Slottsmarknad i Dylta Bruk.



Här finns allt man kan tänka sig.



Massor av tomtar.


Keramik, mycket godis och annat gott.




Perfekt att åka dit en fredag då är det det inte så mycket folk.
Vi tog till och med en fika framför brasan i lugn o ro.


Jag köpte slottsglögg, senap och lite tryfflar.

Lördag-söndag har jag varit på en jätterolig scrapträff i Östansjö.



Idag är det måndag och jag ät så trött efter allt scrappande.
13 timmar i lördags och igår kom jag hem kl 19.30

Nu väntar en ny rolig vecka mer om det nästa söndag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar