söndag 24 november 2019

Söndag igen

Nu är det bara några dagar kvar en årets mörkaste månad tänk nästa söndag
är det redan första advent.

Jag är inte som många andra som verkligen ogillar november jag tycker
faktiskt att det är helt okej. Kanske kan det bero på att jag gör en 
massa roliga saker hela tiden.

Den här veckan har jag tex varit på en jättebra film med
några av mina bästa vänner. Hur mysigt är inte det en mörk novemberdag?


Jag kommer hem igen till jul var en jättebra men lite sorglig film.
Kanske inte så konstigt att jag tycker att den var bra eftersom Peter Jöback är 
en av mina favoriter. Ingen sjunger så fina julsånger som han. 

I tisdags var jag på glöggmingel i den lokala blomsteraffären.
Så mysig julstämning.






Jag köpte en rumsgran och bukett med hyacinter.

En kväll var jag barnvakt till lilla K också mysigt.

I helgen har sonen som bor i Uppsala varit hemma.
Vi har bara tagit det lugnt och ätit och fikat tillsammans.

I söndags bakade jag saffransskorpor som jag lade i en plåtburk och
gav bort till sonen. Klart han ska ha mammas saffransskorpor.

Använde Leilas recept dom blir så goda.





Måste erkänna att jag som är värsta adventspolisen har tjuvstartat
med ljusslingor i trädgården. Men ljusstakarna inomhus dom får
vänta till nästa söndag.


Avslutade helgen med ett pass på Friskis & Svettis.


Nu är det bara att kämpa på med dom sista dagarna i November.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar