söndag 1 december 2019

Stockholm, snö och lite annat

När vi vaknade i fredags morse kändes det som om hela världen hade
blivit vit. Oj vad det hade snöat. Många som blev väldigt glada men
inte jag som är en riktig vinterhatare. Det försvinner nog snart igen.


I helgen har vi varit i Stockholm. På lördagen gick vi på stan hela dagen.


Fint och julpyntat överallt. 






Gick förbi NK och tittade på årets julskyltning som handlade om rymden.
Var så mycket folk så det gick inte att fotografera.

Jag tog ett kort på den fina granen som hänger i taket istället.


Efter många timmars promenerande var vi jättetrötta så vi åkte till hotellet en sväng
och vilade fötterna.



Vi hade inte bokat bord på någon restaurang till kvällen
så vi valde att äta på en enkel restaurang som låg precis
på andra sidan gatan.

Restaurangen som vi gick till heter Teatern och där kan man äta snabbmat
på ett nyskapande vis. 



Vi valde att äta fisk.




Man sitter o äter på en läktare precis som på en teater.




Jättetrevligt ställe som jag absolut kan tänka mig att besöka igen.

Innan vi åkte hem idag var vi till Gamla Stan på julmarknad.





Vi handlade ingenting förutom en choklad med marshmallows till mig.





När vi kom hem var det dags att tända kalenderljuset för första gången. 
Nedräkningen har börjat.





Avslutar den här veckan med att visa vilken söt kille jag träffade i torsdags.
Jag har blivit "gammelmoster" minsann. Det lilla underverket heter 
något så fint som Natheo. Visst är det en fint men annorlunda namn.



Ha det så bra så hörs vi igen nästa söndag.
Vore jättekul att veta om det är någon som kikar in o läser här???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar