lördag 14 december 2019

Lucia utan lucia

I går var det lucia men jag såg inte en enda.

Fick nöja mig med min ljuslykta.


Som vanligt hade vi lussekatter till frukost på jobbet.


På kvällen var det dags för årets julfest med mina arbetskamrater.

Vi samlades på jobbet för en kort information av vår chef 
sen drack vi lite bubbel och åt snacks. Efter det var det
dags att spela julklappsspel.


Jag hade otur och blev helt utan paket men det gör ingenting. 
Den som fick mitt paket fick lite chokladtryfflar.

I år har vi valt att inte äta traditionellt julbord utan
vi hade vår julfest på Amano istället.

Vi åt en fin 3-rätters middag. Man kunde välja på en
vegetariskt, kött eller fiskmeny.

Jag valde fisk.

Först fick vi en champinjonsoppa som aptitretare.


Till förrätt serverades det grillade jätteräkor
med rökt avacadoaioli och citronette.


Varmrätten bestod av smörbakad Hjälmargös med sovoylindad polenta,
grönskum och vinkokta vongolemusslor.
Till efterrätt var det äppelpaj med bryntsmörglass.


Passande viner till varje rätt.


Det blev en jättetrevlig luciadag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar