söndag 9 augusti 2020

Tillbaka till jobbet

Jahapp då har man avverkat första arbetsveckan efter
semestern.

Usch vad trött jag har varit på kvällarna, verkligen en
omställning att gå upp tidigt.

Om jag ska vara riktigt ärlig orkade jag inte hela veckan
vi lyxade faktiskt till det och tog en till semesterdag i fredags.

Vi såg att det skulle bli fantastiskt väder och det har 
vi ju inte varit bortskämda med den här sommaren 
så vi tog ledigt.

Såklart blev det en båttur på Hjälmaren.
J & G var också med.

Vi lade i båten vid Hästhagen som
jag precis har fått lära mig att stället heter.
Sen åkte vi direkt till Vinön.
Där träffade vi en av mina scrapbookingvänner.

När vi kom fram tog vi en promenad över halva ön för 
att komma till Vinöns Värdshus och äta lunch.
Puh vad varmt det var att gå.


Jag åt fish and chips.
Ärligt talat blev jag ganska besviken, vi har varit på
Värdshuset några gånger tidigare och då har maten varit fantastisk.
Nu var det nya ägare och inte lika bra. 
Men vi blev mätta i alla fall.


På vägen tillbaka gick vi även in i cafet som finns i den 
gamla skolan. Där köpte jag Vinöte. 

Det var så många stora båtar som låg vid bryggan den här dagen.


Min kompis A bjöd på lite bubbel i sin stora fina båt.


Vår lilla båt syns knappt bredvid alla stora.



Vilken tur att vi tog ledigt.
Det blev en helt underbar dag.



När vi kom hem bjöd G & J på lite mat tillagad på deras
stekhäll.

Lördag

M var på lumparträff i Stockholm så jag gick följa med
våra grannar till Unden för att bada.

Oj vad mycket folk det var där.
När vi kom fram hittade vi knappt någon parkering och
kön till parkeringsautomaten ska vi inte prata om.
Helt galet. Inte coronavänligt på något vis.

Vi lyckades till slut hitta en plats på stranden
där vi inte behövde ligga alltför nära några andra.

Unden är verkligen ett jättefint ställe med
fin strand och härligt klart badvatten.
Hur långgrunt som helst.
Jag badade faktiskt fler gånger vilket inte
händer speciellt ofta. 




Söndag

En riktigt slappardag.
När M kom hem från Stockholm åt vi lite snabbt lunch
sen cyklade vi och hälsade på svärmor på sjukhuset.
Åkte förbi en äng med sommarblommor. Härligt att det
fortfarande blommar.


Något annat som blommar är mina luktärtor.
Nu kan jag faktiskt plocka mig en bukett varje dag.



Nästa vecka ser det ut att bli fint väder varje dag.
Håller tummarna för att det blir så det vore härligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar