söndag 30 augusti 2020

Det händer en massa

Ibland när jag ska somna på söndagskvällen brukar jag 
fundera på hur jag ska fylla mina dagar nästkommande vecka.
Eftersom jag fortfarande inte tränar på Friskis och träffarna
med scrapbookingföreningen inte har startat så har
jag inte så mycket inplanerat. 
Jag älskar att ha min almanacka full med roliga saker.
Den här veckan hade jag i princip inget inplanerat men
helt plötsligt blev det fullt upp. Så roligt.

I tisdags åkte jag och min vän C på jakt efter solrosor att fota.
Vi hade sett på Instagram att det skulle finnas på ett ställe som heter
Emmas Lilla Butik och Spa.

Vädret var strålande men det blåste ganska mycket.
Tyvärr var vädret inte så bra ur fotosynpunkt eftersom solrosorna 
vänder sig mot solen och blåsten gjorde att dom inte stod stilla.
Men vi tog några bilder i alla fall.






Efter solrosfotograferingen åkte vi vidare till 
Hällkistans Naturreservat och tog en liten promenad.
Det börjar tyvärr bli riktigt höstigt i luften.




Onsdag

Promenad med en av mina fotbollsmammor.


Torsdag

Permitterad och ledig.
Träffade min kompis L för en jättemysig dag.
Vi började med en liten promenad vid Rävgången.



Sen blev det lunch på Naturens Hus.
Jag åt Wallenbergare med fisk.


Efter lunchen cyklade vi till hennes svärmors kolonilott för att vattna.
Åh vad mysiga kolonilotter det fanns. Tror faktiskt att jag aldrig tidigare har 
varit på något koloniområde.




Nästa stopp blev Stadsträdgården.




Vi avslutade vår mysiga dag med en glass i Wadköping.


Fredag och permitterad.

Vad kan man då hitta på?

Shopping och promenad med en fin vän i solskenet.
Blev en superhärlig, solig och varm dag med 
lite besök i några butiker och lunch på Sorella.
Jag köpte mig en ny klänning.


På kvällen hade vi lite skaldjursfest med grannarna.



Lördag

Rensade i svärmors lägenhet

Söndag

Äntligen fick vi tid att gå på utställningen om
Marilyn Monroe.









Så kan det gå en vecka helt utan planer.

Nästa vecka vet jag i alla fall att båda sönerna
kommer hem till helgen.
Åh vad jag längtar efter dom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar