söndag 6 september 2020

En sorglig vecka

I torsdags morse kom samtalet som man inte vill få.
M´s älskade mamma, min svärmor och killarnas
farmor hade somnat in för gott. 
Vi var i och för sig förberedda eftersom
hon varit svårt sjuk i flera månader men det blir
ändå som en chock, ska vi aldrig få ses mer?
Usch vad det är ledsamt, vi är så ledsna.
Hon kommer att vara så saknad.
Hon som alltid ställde upp i vått och torrt 
och hjälpte andra med sällan bad om hjälp själv.
Sov gott älskade C.


Livet måste rulla vidare.

Vi har kommit igång med våra tisdagspromenader
har inte bestämt om vi ska börja på Friskis igen.
I tisdags var det fantastiskt väder.



I torsdags träffade jag min mamma och äldsta syster.
Dom var här och shoppade lite grann.

I fredags kom äntligen min älskade söner hem.
J kom med tåget och P senare på kvällen.
När vi hämtat J åkte vi direkt till Restaurang 29
och åt lunch.


I lördags hade vi lite grillfest för grannarna.
Glömde fota maten som var grillad fläskfile och potatissallad.

Till efterrätt bjöd vi på blåbärscheesecake.


I dag fick jag med mig P & B + hennes mamma och syster
till Hjortsberga.
Tanken var att vi skulle plocka majs men den var tyvärr redan slut.
Vädret var precis som i april, sol och regn om vartannat.


Letade och letade men hittade inte en endaste.


Glad ändå.

Vi fotade lite solrosor istället.





Här hemma har jag planterat lite mer höstiga blommor i 
krukorna.


Dom svarta tomaterna verkar aldrig blir färdigmogna.


Nu har P åkt tillbaka till Uppsala men J stannar några 
dagar till. Så glad för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar