söndag 13 september 2020

Livet går vidare

Även om vi fick sorgliga besked förra veckan måste
livet rulla vidare. Det är livets gång.

J stannade kvar nästan helan veckan och det är jag så glad för.

Den här veckan har jag bara jobbat 2 dagar och 
varit permitterad resten.

I måndags efter jobbet åkte jag o tog några bilder
på Svampen. Jag är med i en fotoutmaning den här
månaden och ett tema var vattentorn. 




På kvällen fick jag med mig J på en liten promenad.



Tisdag

Tisdagspromenad, börjar nästan bli en vana nu.

Onsdag

J och jag var till några möbelaffärer och letade
bla lampa till hans lägenhet.
Vi köpte med oss lite fika hem.


Torsdag

J följde med mig på stan för jag ville ta några bilder
på slottet till fotoutmaningen.




Vi passade även på att fika på Lill-Annas Slottscafe för vädret var så fint.
Kanske sista utefikat för i år?





På kvällen åkte J tillbaka till Stockholm igen så nu är det tyst 
och tomt här hemma.

Fredag

Dags för den årliga kräftskivan som min fina vän L brukar 
bjuda oss på. Har faktiskt tappat räkningen på hur 
många år hon har gjort det.
L ordnar dom mest fantastiska kräftskivor.
Hon är en mästare på att koka kräftor men i år hade hon
köpt färdigkokta, dom var också goda men inte lika bra som hennes egna.



Det bjöds inte bara på kräftor utan även en massa annat gott att både 
äta och dricka. 
Vi hade en jättetrevlig kväll. 
Längtar till nästa gång vi ses.

Lördag

Hälsade på M´s bror som bjöd på jättegod äppelkaka.


Avslutar med att visa en bild på mina luktärtor
som bara blommar och blommar.


Ha det toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar