söndag 15 november 2020

Grått grått grått

 Allt fortsätter vara grått och trist. Både vädret och allt annat.

Inte mycket som har hänt den här veckan. Almanackan är helt tom, man får ju inte träffa vänner och umgås träna på Friskis kan man inte heller göra längre.

Den här veckan har regeringen kommit med ett förslag om alkoholförbud på krogar och restauranger  efter kl 22 för att stoppa smittspridningen från 20 nov till 28 feb. Helt sjukt. Tur att man inte driver en restaurang, hur ska dom överleva?

M började känna sig dålig i förra veckan så han gick iväg och tog ett Covid test. Gissa om jag har varit nervös att han skulle vara smittad. Det skulle innebära att jag inte kan gå till jobbet och att jag med stor sannolikhet också blir sjuk. Men när han äntligen fick svaret var det negativt. Så skönt. 

Det enda man kan göra med sina vänner är att ses utomhus och promenera så det har jag i alla fall gjort. I tisdags med mina fotbollsmammor och i lördags med en granne. Varje lunch går jag också på en liten promenad.

I helgen skulle jag ha åkt till Mjölby på scrapbookingträff. Den blev såklart också inställd. Muntrade upp mig själv med en fredagsbukett.


Jag behöll med semesterdag i fredags och har pysslat hemma hela helgen.

Får man inte gå på restaurang och äta gott få man göra det hemma. Tur att jag har min egna lilla kock, i fredags bjöd han på en jättegod fisksoppa med saffran.


Några bilder på droppar i vår trädgård som jag har tagit till en fotoutmaning.



Avslutar med en bild på vår hall som börjar bli klar. Lustigt nog är den också grå.


Nu ska jag åka och hämta yngsta sonen vid tåget. Han kommer hem några dagar, det blir mysigt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar