söndag 29 november 2020

Sista veckan i November

 Äntligen är gråa och trista November slut. 

I år har det verkligen varit mörkt och trist på alla sätt. 

I veckan har jag som vanligt bara promenerat. 

Jag har fått en reflexer av min man så att jag syns ordentligt. 



Den här helgen har varit riktigt trevlig.

I fredags promenerade jag och en granne till en fd granne som har separerat och flyttat till en egen lägenhet. Vi var bara 3 st så vi satt med avstånd och självklart var vi friska. Hon bjöd på glögg och tilltugg, det var så mysigt. 


I lördags gjorde vi lite adventsmysigt här hemma med ljusstakar o s v.  Sen åkte vi upp en liten snabbis på stan och handlade en julklapp på Black Friday.


I dag startade vi dagen med att åka till Bruket i Kumla. Det är en jättemysig inredningsbutik som har öppnat där, jag var där för några veckor sedan men nu hade dom fått in en massa julsaker och det var även försäljning av soppa m m utanför. Jättetrevligt. 






När vi kom hem ville grannarna gå en promenad runt Oset. Vi värmde snabbt lite glögg och tog med. 

Det var vitt och frostigt på marken.



Tur att man kan umgås med sina vänner utomhus i alla fall.

När vi kom hem tände vi första ljuset och åt middag med J som kom med tåget.


Hoppas att Ni också har haft en mysig advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar