söndag 6 december 2020

Stegtävling och annat mys

 Jag som har tjatat om mina promenader får varna för att jag kan bli ännu tjatigare nu eftersom vi har startat en sk stegtävling på jobbet. Eftersom det är många som jobbar hemifrån just nu bestämdes det att vi skulle ha en tävling med förhoppning om att fler kommer ut och rör på sig. Vi startade i tisdags den 1 december och ska hålla på i 2 månader är tanken. Hittills jag gått 32,7 kilometer och det känner jag mig riktigt nöjd med. 

Jag försöker gå en promenad varje lunch och nu måste jag även gå när jag kommer hem. I tisdags blev det vanliga tisdagspromenaden med fotbollsmammorna. Vi gick en lång sväng bl a förbi mysiga Wadköping.


Jag vet att man inte ska springa på stan just nu och det brukar jag inte göra men jag var tvungen att göra några små ärenden och på vardagar är det inte alls mycket folk. Passade på att ta lite foton på vår julpimpade stad. 



I lördags gick vi en riktig långpromenad med våra grannar J & G. Först gick vi till Stora Holmen för vi hade hört att det fanns massor av fina stenar som några hade målat på och lagt dit. Dom ville vi självklart se. 


Sen gick vi till Wadköping och shoppade lite på The House of Taste.


Söndagen startade med adventsfrukost och tändning av 2a ljuset.


Sen blev det promenad igen. Mycket promenader just nu.


Vi avslutade veckan med att åka på världens mysigaste adventsfirande hos vår kompis S som bor utanför Nora. 

 
Hon hade bakat hur mycket julgodis som helst.


I år kunde vi ju inte ses inomhus men det gjorde ingenting för hon hade ordnat det så mysigt.
Det började med att vi fick följa en väg som var kantad av brinnande marschaller.


När vägen var slut kom vi fram till en sjö som knappt syntes för all dimma. Där brann eldkorgar.

 
Ett helt fantastiskt bord stod uppdukat med massor av hemgjort godis, glögg m m.






Det bjöds även på korv med bröd.

En liten present till värdinnan hade vi med oss.
Hyacinter, marmelad och små små pepparkakor.


Lyckliga jag som har så fantastiska vänner.

Det blev en jättebra vecka trots Corona, ses utomhus är inte så dumt det heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar