onsdag 23 december 2020

Dags för uppesittarkväll

 Tur att yngsta sonen kom hem så han kunde hjälpa oss med att klä granen.

Förra året hade vi nog den finaste granen vi någonsin haft, en stor fin Kungsgran i år har vi nog den fulaste granen vi någonsin haft. Har aldrig tidigare varit med om en gran som barrat så mycket när vi har klätt den. Helt otroligt. Kommer nog att bli tvungna att slänga ut den direkt efter jul. Jag trodde verkligen aldrig att jag skulle säga det här men efter den här hemska granen vill jag nog köpa en plastgran nästa år. Så känner jag just nu i alla fall med alla barr i hela huset men jag kan ju ändra mig. 

Mina absoluta favoritjulblommor är amaryllis så fantastiskt vackra. Gillar allra bäst dom som man kan ha i vas med så fint tycker jag.

I dag är det dan för dan och vi har haft uppesittarkväll tillsammans med våra grannar. Vi brukar alltid spela tillsammans med familjen N men i år ville även familjen M-B också vara med.

Självklart fick vi göra på ett litet annorlunda sätt i år. Det blev verkligen jättelyckat.

Vi började hos familjen N. Där bjöds det på bubbel, löjromspizza och några andra goda tilltugg. Utomhus på altanen och i trädgården så klart.








När det var dags att spela bingo gick varje familj hem till sig och spelade.


I nästa paus såg vi hemma i vår trädgård. Vi hade gjort mysigt med marschaller, eldkorg och lyktor.
Hos oss bjöds det på glögg, pepparkaksmuffins med ädelost och marmelad, baconlindade dadlar och tryffel.




När vi glöggat färdigt gick alla hem till sig och spelade lite bingo sen sågs vi hos familjen B-M. Där bjöds det på irish coffee.





Det blev en så trevlig kväll. Alla ungdomar var med, även P hann vara med i sista trädgården han kom lite sent ifrån Uppsala.
Om vi vann nåt? Tyvärr var det dåligt med det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar