söndag 13 december 2020

Varmt i december

 Hittills har det varit väldigt varmt i december och fortfarande inte en gnutta snö. Passar mig perfekt nu när jag bara går och går. Den här veckan har jag fått ihop 32,1 km till stegtävlingen nästan precis lika mycket som förra veckan. Det känner jag mig nöjd med.

 I torsdags var jag och min kompis C till ett ställe som heter Blomstermakeriet och handlade en present som vi ska ha på lördag. Det låg vid Lindbacka Bruk. Jag hade aldrig varit där tidigare men det var jättemysigt så jag kommer absolut att åka tillbaka.





I år blir det inget julbord med jobbet vilket känns jättetråkigt men i fredags firade vi i alla fall att det snart är lucia.


Varje år brukar jag och mina vänner "fotbollsmammorna" ses och julbada och spela julklappsspel. I år gick ju inte det att genomföra men i lördags sågs vi ändå. På ett litet annorlunda sätt.

Först blev vi bjudna på lite glögg.


Sen fick vi varsin karta som vi tog med oss ut i skogen där vi letade upp varsin kontroll som hade ett spelkort som sen skulle matchas ihop med en julklapp.





Hittade även en julgran i skogen.




När alla hittat sina kort blev vi bjudna på korv med bröd och lite annat. 




När alla var mätta och nöjda gick vi hem till M och öppnade våra julklappar.
Vilken fantastiskt rolig dag det blev. Så kul att vi kunde ses ändå.

Idag är det lucia men jag har inte sett en endaste en.


Jag har tillbringat dagen med min syster och lilla K.
Vi började i Wadköping med en liten julbingo.


Man skulle utföra lite olika uppdrag, tex krama ett träd, räkna granar, sjunga en sång m m.



När K tröttnat gick vi vidare upp till stan och tog en luciafika på Lill Annas på Slottet.
Det var inte alls mycket folk så det gick bra.


Sen gick vi förbi det julsmyckade Slottet.
Avslutade på Clarion där K lämnade en julklapp.


Jag är så glad att vi har fått vara friska en vecka till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar