söndag 14 november 2021

Ensam Hemma

 I torsdags åkte M med en kompis till Zürich. Usch vad jag ogillar att vara ensam hemma. Jag är så mörkrädd. Får för mig att det ska bli inbrott hela tiden o sover med lampan tänd. Visst är det lite tokigt. Tror vi får skaffa larm, då skulle det kanske kännas lite tryggare.

Jag är ju väldigt bortskämd med att han lagar mat nästan hela tiden så maten har det blivit lite si och så med nu när jag har varit själv. 

Passat på att träffa kompisar har jag i alla fall gjort.

I torsdags var min scrapbookingvän A här och gjorde julkort. 

Jag bjöd på te och färska frallor. 


I fredags efter jobbet tog jag en sväng till Marieberg. Jag köpte med mig lite shushi hem till kvällsmat. Kocken är ju bortrest.


I går var jag på en lite utflykt till skogen med mina gulliga vänner L & H. 
Vi skulle plocka lite mossa, ta granris och små granar att ha till jul.

L fixade lite grillning. 


H bjöd på glögg o fika.





Vi gjorde även varsin krans. Usch vad jag är dålig på att göra kransar, jag måste verkligen träna på det.



Det blev en jättemysig dag.

I dag har jag och min granne G varit till Stadsparken. Det var en eldfest som vi ville titta på. Jättedåligt bara en massa marchaller inget annat. Det hoppar vi över nästa år.



I morgon kommer M hem från Zürich det blir mysigt, jag längtar efter honom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar