söndag 12 december 2021

Julfester

 Förra året kunde vi inte gå på en endaste glöggfest eller julfest pga pandemin. Nu när vi är vaccinerade med 2 st doser kan vi faktiskt göra det och det är så roligt. Har verkligen saknat mitt vanliga liv med en fullproppad almanacka.

Mina vänner "fotbollsmammorna" tycker det är roligt att få komma till mig o göra julkort. Förra året kunde vi ju inte göra det men i år gick det bra. 


Det är så kul att dom vill komma och pyssla med mig. En liten paus tog vi för att äta en köttfärssoppa som jag bjöd på.

Förra året hade vi ingen gran på jobbet men i år har vi det igen. Så mysigt. 


I fredags var det äntligen dags för julbord med jobbet. Som vi har längtat. Förra året kunde det ju inte bli något pga pandemin så årets julbord var bokat redan förra året men framflyttat till i år.

Det var på Eztrad vi hade julfesten.


Så mysigt och stämningsfullt med all snö. 
Alla gäster fick visa sitt vaccinationspass för att komma in. 
Jag visade mitt för första gången. 


Glada arbetskamrater.



Det blev en jättelyckad kväll med gott julbord och bra underhållning.

I går var det dags för det årliga julbadet hemma hos en av mina fotbollsmammor. Varje år bjuder hon hem oss för julbad och julklapppsspel men förra året gick det ju inte. 

Kvällen började med glögg och tilltugg sen blev det en smarrig middag.





Efter middagen badade vi. Sen blev det julklappsspel. I år hade vi med 2 st paket och i mina var det ett spel och en guldig termosmugg. Jag gick duschtvål från Rituals och små handdukar och tvål.


Hela glada gänget.

Vilka roliga dagar jag har haft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar