söndag 5 december 2021

Wow vilken vecka

 Den här veckan har det hänt så mycket roligt men först var det några vanliga dagar på jobbet.

I onsdags var det ju dags att öppna första luckan i adventskalendern och i år har jag faktiskt en alldeles egen kalender som M köpte till mig när han var i Zürich.

Kalenderljus har jag ju också såklart, det är så mysigt att tända varje kväll.


I torsdags morse skjutsade M mig till tåget. Det var dags att åka till Stockholm och träffa min chef och mina nya kollegor. Hon har varit min chef i ca 1 år men pga pandemin har vi inte setts men nu var det dags. 

Ni som känner mig vet att jag verkligen hatar att åka till Stockholm, åka helt ensam gör ju inte saken bättre. Vi var 4 st som inte bor i Stockholm och dom tjejerna var så gulliga så vi hade bestämt att när jag kliver av tåget står dom på perrongen o tar emot mig så kan vi ta en lunch i lugn och ro innan vi tillsammans tar en taxi till kontoret. Riktigt så blev det tyvärr inte. 

Dom andra kom med tåg från Göteborg och det blev 2 timmar försenat pga snöstorm. Typiskt. Jag fick helt enkelt roa mig själv på centralen medans jag väntade in dom andra. Jag hann både med att fika och äta lunch. Dom andra fick slänga i sig lunchen jättesnabbt innan vi kastade oss i en taxi och åkte iväg. Vi kom ändå lite försent till konferensen men det gjorde inte så mycket. När konferensen var klar åkte vi till Hasselbacken där vi äta julbord tillsammans. Vi som inte kom från Stockholm fick även bo över där. 


Det var så roligt att äntligen få träffa mina arbetskamrater på riktigt. Konstigt nog kändes det som om vi redan kände varandra och det beror på att vi har möten via teams minst en gång per vecka och då  har vi alltid kameran på. Så bra.


Alla var så gulliga och trevliga.


Några hade klätt upp sig riktigt ordentligt, dom glittrade så fint. 


Tyvärr var julbordet på Hasselbacken inte alls så bra. Efterrätten var bäst.


Eftersom det hade snöat var det så juligt och fint. Riktigt stämningsfullt.





Det blev en riktigt lyckad dag till slut. 

Efter frukosten som tyvärr inte heller var speciellt bra tog jag och en av tjejerna en promenad tillsammans. Jag skulle gå till J och hon skulle träffa en vän. Det var inte speciellt långt att gå från Hasselbacken till Östermalm så det var bra.


Exakt samtidigt som jag kom fram till sonen dök M upp med bilen. Nu var det dags för familjemys. Stora sonen som bor i Uppsala kom också.

Vi gick till NK och tittade på den fina granen, det måste man ju göra om man är i Stockholm i juletid. 


Sen tog vi en promenad till Gamla Stan för att gå på julmarknad.


Julmarknaden var mysig och fin men vi handlade inget. Gick och tog en fika istället. 


Så glad att få lite tid med mina älskade söner. 


Sen gick vi hem till J och bytte om.


På kvällen åt vi middag på APO. Asian Post Office. Där serveras asiatiska rätter, smårätter och olika cocktails i en trendig och modern matsal.

Vi startade kvällen med deras kända drink Thai Basil. Det var jättegod. 



Sen beställde vi en massa smårätter. Vi valde 2st var som vi delade på.







Allt var jättegott och vi fick en jättetrevlig kväll tillsammans hela familjen. P's flickvän var på julbord med jobbet. 


På lördagen gick vi i några affärer sen åt vi lunch. Efter det skulle vi åka hem. Trodde jag ja.
Blev inte alls som jag hade tänkt. M hade ordnat en hemlig överraskning för mig, en julklapp i förskott. Jag måste erkänna att jag först inte alls blev glad. Jag var så inställd på att åka hem och jag hade ju inte packat för att vara borta fler dagar men det blev jättebra och trevligt på alla sätt. Jag inser att överraskningar nog inte är något för mig. 

Vi hamnade på Djurönäset som är ett spa som ligger i Stockholms Skärgård. 
Ett spa och jag som inte hade några badkläder! Det hade M fixat, han hade packat med alla han hittade i min garderob. Så roligt. 


När vi checkat in o gjort oss klara tog vi på oss badrockarna och gick till Spa't.
Snyggt med rock och badrock. 


Tyvärr var det jättemycket folk så det kändes inte alls bra att trängas i utomhuspoolen. Vi hoppade över det och tog bara lite att dricka. 



Tillbaka till rummet och bytte om till kvällen. Det blev julbord igen men det gjorde inget. 


Sen var det dags för kvällens höjdpunkt. En konsert med Chris Kläfford. M vet hur mycket jag tycker om Chris så det var anledningen till överraskningen. Spelningen var verkligen jättebra. Bara Chris och en gitarr kan inte bli bättre. 


På Djurönästen var frukosten riktigt bra så den satt vi länge o njöt av sen var det dags att åka hem för vi skulle iväg på fler roligheter. 

Vi var bara hemma en kort stund och tog på oss riktigt varma kläder, ca 9 minus grader ute.
Sen tog vi bilen till Nora där vi träffade alla våra Nora vänner. Det var dags för S's glöggfest. Förra året hade hon ordnat den utomhus pga pandemin och vi tyckte det var så mysigt så det blev utomhus i år också. Hon hade tänt massor med marshaller som vi följde ner till sjön. 



Där stod B och bjöd på varm glögg. 


Det fanns en eld som man kunde värma sig vid.


Det bjöds på massor av hemlagat godis och korv med bröd. 




Det var kallt med så mysigt och trevligt. 



Några passade på att åka lite långfärdsskridskor.


Vi var kvar ända tills det blev mörkt.


Tack S du är världsbäst på att ordna glöggfest.


Avslutar några helt fantastiska dagar med att tända andra ljuset.


Nästa helg händer det också en massa skoj. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar