söndag 9 januari 2022

Början på det nya året

 Vi började det nya året på samma sätt som vi brukar med långpromenad och pizza.



Nu har det hänt! Jag har provat padel. Jag har flera kompisar som har tjatat och tjatat att jag ska prova och jag har hela tiden vägrat. Tills några av mina vänner gick en kurs och lovade att lära mig, då tänkte jag att jag följer med en gång och visar dom att jag är ett hopplöst fall som inte kan träffa bollen. Jag tänkte att om dom ser att det verkligen inte går så slutar dom nog tjata.
Men vet Ni vad jag träffade bollen ( i alla fall några gånger) och det var riktigt kul. Det kommer bli fler gånger. Det trodde jag aldrig.


Kort vecka den här veckan eftersom det är Trettondag Jul. Så skönt.

Jag tog en riktigt långpromenad i solen alldeles ensam.





Vi har varit hos grannarna J & G och spelat spel.


Äldsta sonen kom hem från Sälen och sov en natt sen var M snäll och skjutsade till Uppsala.


Idag tog min syster, lilla K och jag tåget till Kopparberg.
Vi har firat mamma som fyller hela 82 år idag.



Tågresan dit gick bra. Men hem var det inte roligt. Det stod ett lok i vägen som inte gick att flytta så tåget stod still en bra stund i Lindesberg. Därifrån fick vi åka buss till Frövi och sen hoppa på ett tåg som stod och väntade. Så kan det gå när man tar tåget. Hem kom vi alla fall till slut.

Det var lite om mina första dagar i januari 2022,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar