söndag 6 februari 2022

En tråkig vecka

 Förra veckan slutade ju så tråkigt med att min vän L´s hälsena gick av när vi spelade padel. 

Den här veckan har också varit jättetrist. I torsdags halkade min mamma på en isfläck och bröt handen. Så typiskt hon som brukar vara så försiktig. 

För att få februari att gå lite fortare roar jag mig med en fotoutmaning.  Första dagen skulle vi tolka ordet "från morgonen". Fick bli en bild från min grötfrukost. 


I fredags var jag och fixade mina naglar den här gången blev dom rosa.


När jag kom hem efter jobbet i fredags fick jag ett sms från min arbetskamrat Emelie som jag jobbat med hela dagen, ätit frukost, lunch tillsammans med. Hon skev att när hon hämtat barnen på dagis kände hon sig lite konstig och att hon nu testat sig positiv för Covid. 

Åh NEJ! Jag som skulle åka o hjälpa min mamma som brutit handen och idag söndag skulle vi ha 80 års kalas för svärfar. Det gick ju inte. Tänk om jag var smittad!! Så typiskt. Men vi vågade inte riskera att jag skulle bli sjuk och smitta ner våra gamlingar. Vi fick helt enkelt ställa in.  Suck.Så trött på Corona att det aldrig tar slut. Det blev en helg i karantän.

Försökte mysa till det med vin och chark. 


Idag gick en promenad till skogen och plockade lite blåbärsris. 



Avslutade helgen med en semla för att trösta oss lite. Vi som egentligen skulle haft 80 års kalas idag. Hoppas att svärfar inte är allt för ledsen. Vi ska såklart fira honom en annan dag istället. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar