söndag 13 mars 2022

Firat en 11 åring och lite annat

Padelkursen fortsätter, i onsdags övade vi på att träffa bollar som tar i glaset. Oj vad det var svårt. Men ändå ganska kul. Vi kämpar på. 


Jag har hittat årets första tussilago! Blir lika lycklig varje år när dom första små gula syns i dikeskanten. Äntligen lite hopp om vår.



I lördags hade vi våra vänner C & S här på middag. Vi bjöd på Himmelsk Fläskfilégryta och vit chokladmosse med passionsfrukt till efterrätt. Så mysigt att ha vänner på middag igen. 
Vi fick en jättefin tulpanbukett och ett jättegott vin.

Idag har vi varit på K´s 11-års kalas. Det bjöds som vanligt på en massa gott fika och tårta så klart.

Hon fick ju ett litet paket av mig förra veckan på sin riktiga dag men jag hade såklart med lite paket idag också. En hårklämma och en gympapåse som hon hade önskat sig. Hon blev jätteglad.

Min äldsta syster hade med sig sitt barnbarn. Han blev så förtjust i K´s tåg.


Direkt efter kalaset skyndade jag mig hem. Jag skulle nämligen följa med min granne Å och hämta ett bord som hon beställt av Karl-Fredrik på Eklaholm. Han levererar borden själv det ville jag ju inte missa.

Avslutade helgen med lite padelträning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar