söndag 3 juli 2022

Open Art och Nora Anna

 Den här veckan har jag jobbat över varje dag för att kunna gå på semester redan på torsdag. 

I måndags när jag äntligen hade jobbat klart cyklade vi upp på stan tillsammans med våra vänner C & S för att titta lite på Open Art.













Avslutade vår trevliga kväll med lite rosé och pizza på Mocca Deli.


Efter några dagar med sjukt mycket övertid var det äntligen dags att gå på semester 2 dagar tidigare än beräknat. Så glad att min chef godkände min semester fast det var dom sista dagarna innan halvårsbokslut.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anledningen till att jag behövde starta min semester tidigare var att för några veckor sedan hörde en tjej av sig till min mamma och ville att hon skulle komma till Stockholm för att vara med på något som dom hade döpt till Walk of Fame. Man skulle hylla 7 st personer som satt rekord på Stockholms Stadion med varsin graverad trottoarsten och Nora Anna var en av dom. Nu ville dom att mamma skulle komma och täcka av stenen och även blir intervjuad. 

Nora Anna var min mammas moster, alltså min mormors syster och mamma är en av få släktingar som fortfarande lever. Mamma blev såklart jättenervös och tveksam om hon skulle åka men vi peppade henne och jag och min äldsta syster följde med. 

Vi fick tåg, taxi och hotell betalt, hur lyxigt som helst. 
När vi kommit fram med tåget letade vi upp mammas kusin och hennes dotter som också skulle vara med. Sen checkade vi in på hotellet, därefter tog vi en taxi till Stockholms Stadion där vi senare skulle träffa dom andra.


Det var jättevarmt den här dagen så vi satt och pustade i skuggan medans vi väntade.




Det bjöds på vatten för att svalka oss och och vi biljetter delades ut. 
Sen var det dags för intervjuer.


Patrik Sjöberg var en av dom andra rekordhållarna.


Anders Gärderud var en annan.


Dom andra var Rolling Stones för publikrekordk, Brandkårens IK, Gunder Hägg och Henry Kälarne.

Efter alla intervjuer klipptes bandet och Walk of Fame var invigd.


Sen fick varje person eller släkting täcka av sin sten.

Mamma och hennes kusin gjorde det tillsammans.




Gruppfoto, mina söner var också med som stöd för sin mormor.


När alla stenar var avtäckta bjöds det på bubbel och snittar.




När vi ätit och druckit klart var det en liten paus då passade vi på att ta en promenad för att visa J´s lägenhet. När vi kom tillbaka serverades det en buffé. Sen var det dags för Diamond League.



Det var jätteroligt men så varmt 27 grader.


Armand Duplantis satte nytt utomhusrekord i stavhopp med hela 6,16. Inte varje dag man får vara med om ett världsrekord. 


Trötta och nöjda med vår dag åkte vi till hotellet. Efter en kall dusch somnade vi som stockar.

Dagen därpå började såklart med hotellfrukost, det bästa jag vet. Sen tog vi en lång promenad till Vasastan för att titta var J ska flytta i slutet på juli. 

Passade även på att äta en god lunch.


Vi hann även med att hälsa på "P" och killarnas kusin innan vi tog tåget hem igen.
Puh vilka dagar det blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar